Pomysły, które mogą dać początek innowacjom, mogą pochodzić zarówno z wewnątrz, jak i z zewnątrz organizacji. Pomysłodawcą może być każdy bez względu na zajmowane stanowisko, staż, doświadczenie, stopień związania z firmą czy obszar specjalizacji. W opracowanie i realizację wdrożenia innowacji mogą zaangażować się osoby, które nigdy się nie spotkały, mówią w różnych językach, funkcjonują w różnych strefach czasowych. Zarządzanie innowacjami jest więc wielowymiarowe i w praktyce najlepiej sprawdzają się elastyczne i proste w obsłudze narzędzia informatyczne. Wdrożenie skutecznego systemu do zarzadzania pomysłami wymaga również wiele pracy nad zmianą świadomości pracowników oraz optymalizacji przepływu informacji w organizacji.
Innowacyjność wynika m.in. z wewnętrznej chęci, czyli aspiracji zespołu i zarządzających do wdrażania nowości. Jeśli chcemy systematycznie wdrażać innowacje to powinniśmy założyć, iż będą stanowić jeden z filarów strategii organizacji. Bez uwzględnienia w strategii rozwoju aspektu innowacji, co jakiś czas możemy przy okazji innych działań wprowadzać nowości w naszych procesach lub produktach. Nie będziemy jednak w pełni wykorzystywać potencjału drzemiącego w organizacji. Ze strategii organizacji wynika alokacja zasobów organizacji, niezbędnych do konsekwentnego wdrażania innowacji. Z niej wynikają również konkretne cele i działania ustalane z poszczególnymi zespołami i pracownikami. Zarządzanie innowacjami odnosi się do wielu elementów strategii. Obejmuje ona zarówno rozwój produktów, technologii, procesów, organizaci pracy, jak i sposobów dotarcia do klientów.
Przygotowujemy firmy do wdrożenia InnovationCast. Jest to uniwersalne, lekkie narzędzie do zarządzania innowacyjnością. System dopasowuje się do organizacji, jej otoczenia i warunków, w których funkcjonuje. InnovationCast wspiera innowacyjność wykorzystując potencjał konkretnej organizacji. Analizujemy model biznesowy i sposób funkcjonowania twojej firmy. Następnie identyfikujemy potrzeby w zakresie wsparcia zarządzania innowacyjnością. Na tej podstawie odpowiednio projektujemy procesy innowacyjne.